2021. augusztus 25., szerda

Alászállás előtt

Akkortájt olyan álmodozva jártam:
sokszor nem tudtam azt se, hol vagyok.
Rozsdás vas ízét éreztem a számban,

szivemre ültek súlyos hónapok,
és percek is, még sokkal súlyosabbak,
s eszembe juttatták, hogy meghalok...
(Szilvási Pál: Akkortájt olyan álmodozva jártam)








Akkortájt az egyensúlyigényem
megtarthatatlan mértékig szakadt:
már nem fértek a gyógyszerek a vényen,

epével ízes koktél-vágyakat
hűtött belém az önszabályozás, le,
a didergésben hőforrás nem akadt,

egy nő se, ki húson melegítsen,
nem voltam könnyű, és nem voltam éber,
nem volt semmi tűz, hogy elégítse,

életre vágyja némi testiséggel
a bennem dermedt, lelki fürdőkádban
körbesajgott, terápiás jéggel

körített oszlást. Fagyról is leváltan,
végül, mikor már a test is zavarta
a reszketést: a kádból is kiszálltam -

sajnos tudom, hogyan zuhantam arra...